THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Na to, že z rakúskeho podzemia sa raz za čas vynorí niečo nečakané, sme si po nedávnych amstettenských a viedenských udalostiach už azda zvykli, i tak je však aktuálna platňa BULBUL prekvapením. „Radi by sme Vám predstavili jednu z najlepších kapiel na svete!“ – napriek nemalej dávke irónie je v prvej vete promočlánku aspoň štipka pravdy. Už šiesty album v komplikovanej diskografii obskúrneho tria je prvým na rešpektovanom nemeckom labeli Exile On Mainstream Records (aspoň jeden počin u nich vydali THE HIDDEN HAND, BEEHOVER či OSTINATO) a celosvetovo zastrešený na nezávislé pomery nemalou distribučnou firmou Southern má ambície posunúť BULBUL pod reflektory, svietiace o trochu jasnejšie.
Možno aj preto sa na „Bulbul 6“ táto trojica rozhodla zmixovať snáď všetky hudobné žánre pod jednu strechu. „Žiadne hranice, žiadne limity, silný zmysel pre humor a riffy veľké ako tie najväčšie slivkové gule od mojej starej mamy,“ vyznáva sa z lásky k BULBUL šéf Exile On Mainstream Andreas Kohl a má pravdu. Humor je to prvé, čo človeka napadne pri počúvaní tohoto albumu – ktorý, mimochodom, s každým vypočutím rastie; v tvrdších, až metalových skladbách môžu BULBUL pripomenúť THE MELVINS alebo – ak držia ústa zatvorené – nórskych jazz-metalových bláznov SHINING a ich záľubu v zvukoch a efektoch, ktorými obaľujú svoju dravú muziku. V experimentálnych intermezzách, ktorých je na albume nemálo, zas evokujú projekty, ktoré pod hlavičkou vydavateľstva Ipecac združuje Mike Patton. Dôležité je, že všetko má hlavu a pätu; BULBUL sú vlastne normálna rocková kapela, akurát im do tých ich pesničiek vždy vlezie niečo uletené: osem bodov z desiatich v anglickom Metal Hammeri potvrdí, že na to, aby ste si ich vychutnali, nemusíte byť a(nti)sociálny intelektuál s dvomi vysokými školami.
Na čosi vyše hodinu trvajúcej nahrávke sú kotviacimi bodmi grunge-elektro vypaľovačka „Tighten“, „Where The Hell Is DJ Fett“ s ozvenami MR. BUNGLE, melvinsovka „Loss Mei Hen In Ruah“ a dupajúci hit „Daddy Was A Girl I Liked“ s neuveriteľne chytľavým lekárskym úvodom a nemenej vtipným refrénom. Vrcholným momentom – zrazu aj BULBUL znejú seriózne a zamyslene – je hosťovanie Carly Bozulich v „Schenzou“, pattysmithovskej skladbe doplnenej len decentnými „neubautenovskými“ perkusiami a basou. V nasledujúcej „Tighter“ BULBUL znejú ako všetko vyššie spomenuté dohromady so štipkou zasnenej melanchólie OTK.
Originalita, neopočúvanosť, hravosť sú to, čím títo Rakúšania disponujú v miere omnoho väčšej, než malej. Aj táto doska prispieva k tomu, že prvých šesť mesiacov roku 2008 je na kvalitnú hudbu nesmierne bohatých. Na záver opäť citát z promomateriálov: „Sakra, ako je toto možné a ako je možné, že to znie tak dobre?“
Originalita, neopočúvanosť, hravosť , humor. Famózny všestranný úlet (a ďalej to už poznáte).
8 / 10
Raumschiff Engelmayr
- gitara, spev
Derhunt
- basgitara, spev
DDKern
- bicie, spev
+
Carla Bozulich
- spev
Philipp Quehenberger
- klávesy
1. When The Sun Comes Out
2. Lack Of The Key
3. Where The Hell Is DJ Fett
4. Shuguang
5. Shenzou
6. Tighter
7. Tighten
8. Changzheng
9. Fremder Hingepisst
10. Daddy Was A Girl I Liked
11. The Song's Name
12. Steve Le Postla
13. Loss Mei Hen In Ruah
14. Dust In My Zimmer
15. Das Stück
Vydáno: 2008
Vydavatel: Exile On Mainstream Records
Stopáž: 61:58
Produkce: Patrick Pulsinger
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.